FANDOM

Wiki-wordmark
Wiki-wordmark

 Lalki • 2002 • 2003 • 2004 • 2005 • 2006 • 2007 • 2008 • 2009 • 2010 • 2011 
Lalki logo

My Scene to seria lalek Mattela, zaprojektowana przez Rutha Handlera. Zabawki te przeznaczone były dla dzieci od 10-12 roku życia. Bohaterkami serii są nastoletnie dziewczyny, które krok po kroku zdobywają sławę w swoim mieście. Różnorodność towarów serii wielokrotnie się zmieniała, jednak wszystkie elementy fikcji powstawały głównie w celach promocyjnych kolejnych serii. Nie oznacza to jednak, że wszystkie linie były promowane i udostępniane w równym stopniu. Mimo to, od 2003 roku, większość elementów fikcji była produkowana w formie lalki.

TerminologiaEdytuj

  • Cast: cast to produkt wykonany na podstawie moldów. Jest to ciekły materiał, wtłaczany do nich. Substancja przyjmuje się, a mold jest następnie usuwany, by użyć go przy następnych odlewach danej lalki.
  • Faceup: farba na twarzy lalki.
  • Lineup: lalki My Scene dzieliły się na dwa okresy wydawania - wiosenny i jesienny. Wiosenne lalki zaczynają się pojawiać w sklepach w październiku, natomiast jesienne - w maju.
  • Mold: narzędzie, dzięki któremu tworzone są odlewy.
  • Punkty cenowe: duże marki produkujące zabawki wiedzą, że należy produkować różne ich wersje, dostępne dla każdego portfela. W związku z tym, Mattel wydaje dwie wersje linii lalek. Pierwsza z nich to tak zwane serie "budżetowe". Charakteryzują się one małymi pudełkami oraz mniejszą liczbą akcesoriów. Ich przeciwieństwem są serie "deluxe".
  • Scalping: praktyka kupowania rzadkich i popularnych zabawek w celu odsprzedaży ich z zyskiem.
  • Sculpt: projekt każdego odrębnego elementu lalki, niepokryty farbą, bez włosów oraz akcesoriów.
  • Shelfwarming: zjawisko, kiedy dostępność danej lalki znacznie przewyższa popyt na nią, przez co często pozostaje jako jedyna na półkach w sklepie.
  • Toy swapping: praktyka ta polega na kupowania zabawki w sklepie, by następnie wyjąć ją z pudełka, umieścić w nim inną, by potem oddać ją do sklepu, otrzymując z powrotem pieniądze. Jest to forma kradzieży, która w swoim działaniu powoduje kolejne szkody, ponieważ zwrócona zabawka znajduje się z powrotem na półkach. Ludzie, którzy kupują zabawki w sklepach nie mogą zostać oszukani, jednak ci, robiący zakupy przez internet - jak najbardziej. Ze względu na bardziej rygorystyczne zasady funkcjonowania sklepów w innych krajach, USA jest jedynym, w którym praktykowana jest ta metoda.
  • Wariant: zdarza się, że lalka i jej akcesoria są produkowane w jeden sposób, po czym wprowadzono pewne zmiany w ich wyglądzie, w wyniku czego powstają dwie (lub więcej) wersji jednej odsłony. Wersje te nazywa się mianem variant.
  • Wave: większość asortymentu danej linii nie jest wydawana w tym samym czasie. Ich zawartość ukazuje się stopniowo. Kroki te nazywa się mianem wave. Playsety z kolei są zazwyczaj wykluczone z tego sposoby wydawania, chociaż nie zawsze.

CharakterystykaEdytuj

HistoriaEdytuj

Niewydane lalkiEdytuj

Lalki z serii My Scene
Rok Linie lalek
2002 Pierwsza seria
2003 Spring BreakBack to SchoolNight on the TownChillin' OutVespaHanging OutCruisin' in My RideA Ride in the ParkTunin' In
2004 Jammin' in JamaicaJammin' in Jamaica: SurfriderJammin' in Jamaica: Cruisin' the BoardwalkGetting Ready: My RoomGetting Ready: Out With the GirlsGetting Ready: In My TubGetting Ready: Out and AboutHeartbreakersFeelin' FlirtyWorking RadioShopping SpreeMasquerade MadnessDressed to Impress
2005 Miami GetawayClub BirthdayDay and NiteTeen TeesMy Design SceneSwappin' StylesSecret LockerMy Scene Goes HollywoodMy Bling Bling
2006 ?
2007 Totally Charmed
2008 Street SweetRockin' Awards (Rock Awards)Cafe ChicClub Disco (Disco Club)Floral FiestaPJ PartySporty GlamI ♥ ShoppingGolden BlingSnow Glam (Snow Ball)Splashy ChicHeaven Scent (Perfume Party)Karaoke Divas
2009 ?
2010 Disco GirlsGlam BeachCity DivaBling BoutiqueFashion CutiesFashion BoutiquePop Diva
2011 Bling NightsSeason Style
Akcesoria Fashion SceneMy Look

Więcej z Fandomu

Losowa wiki